童先生最近一直哼著曹格的Superwoman



You were my superwoman
安靜的在身邊 無條件給我 夢寐以求的溫柔
But I am only human
我怎麼不懂妳多寂寞 殘忍的犯了錯
不能失去妳 Ooh~Babe~~~


心裡想著:該不會這是他想要對我表達的吧?~(特別是最後一句)
可是當他哼完,自己說:這歌真的很好聽...
我馬上聽到千百塊玻璃碎片的聲音,啊啊啊~~是我的心吶...
是我自己蠢得想太多...還以為人家藉歌表達..哎......


Karyn White的Superwoman還比較符合我的心情...
原唱寫女生疲於對男生的好,若男方知道回心轉意,女生還是會接納他
曹格是寫終於知道女生的付出,希望女生能回來,兩者算有相呼應吧?!
想想這也是男女朋友常會遇到的瓶頸..
看了原唱的歌詞再來看曹格的歌詞,再怎樣彌補也難挽回
或許在裂痕剛出現時還有得補救,對於碎狗狗的心也難救了


現在的我也是卡關狀態呀~~~~~
何時才能不卡關,邁向下一個關卡呢??
我不想玩到一半GAME OVER呀...
來本「密技吱吱叫」,讓我輕鬆過關..
你覺得如何?


哈....




======================================

Superwoman   Karyn White

Early in the morning I put breakfast at your table
清晨,我把早餐放在你的桌上
And make sure that your coffee has its sugar and cream
確定咖啡已經加了糖和奶精
Your eggs are over easy, your toast done lightly
你的蛋已經煎好了,吐司微焦
All that's missing is your morning kiss That use to greet me
只是少了以前你常用來問候我的早晨之吻


Now you say the juice is sour It used to be so sweet
如今,你說果汁酸掉了 從前卻是那麼甜
And I can't help but to wonder
我無能為力,卻不禁懷疑
If you're talking about me
你說的其實是我


We don't talk the way we used to talk
我倆不再像以往那樣談心
It's hurting so deep
那真是使人痛入心扉
I've got my pride I will not cry
我有我的尊嚴 我不會哭
But it's making me weak 
但卻使我更軟弱 


I'm not your superwoman
我不是你的女超人
I'm not the kind of girl that you can let down
我不是那種任你糟蹋
And think that everything's okay
還覺得若無其事的女孩
Boy, I am only human
男孩,我只是個凡人
This girl needs more than occasional hugs
這個女孩需要的不只是偶爾的擁抱
As a token of love from you to me 
那是你對我的愛的象徵 

Ooh, baby...

I fought my way through the rush hour
在塞車時段,我努力的趕路
Trying to make it home just for you
都是為了你而趕回去
I want to make sure
我只想確定
That your dinner will be waiting for you
在你回家以前,晚餐已經做好
But when you get there you just tell me
但是,當你回來以後,你卻告訴我
You're not hungry at all
你一點都不餓
You said you'd rather read the paper
你說寧可看報紙
And you don't want to talk 
一句話也不想說 


You'd like to think I'm just crazy
你一定以為我瘋了
When I say that you've changed
當我說你變了
I'm convinced I know the problem
我深信我很清楚問題的癥結所在
You don't love me the same
你不再像以前那樣愛我
You're just going through the motions
你只是裝裝樣子
And you're not being fair
而且你很不誠實
I've got my pride I will not cry
我有我的尊嚴 我不會哭
Still I can't help but care 
除了在意,我依然無能為力 
 

Ooh baby, look into the corners of your mind
噢!寶貝,看看你的心靈角落
I'll always be there for you
我永遠為你守候
Through good and bad times
經歷過歡樂與痛苦的時光
But I can't be that superwoman that you want me to be
但我無法成為你想要的女超人
I'll give my love, oh lasting love
我會付出我的愛,永恆的愛
If you'll return love to me 
如果你能回心轉意


Ah ha, If you feel it in your heart
啊哈!如果你心有同感
And you understand me
你能夠了解我
Stop right where you are
別再執迷不悟
Everybody sing along with me! 
因為每個人都站在我這邊


I'm the kind of girl that can treat you so sweet
我是可以對你很好的那種女孩
But you've got to realize
但你一定要弄清楚
That you've got to be sweeter to me, yeah
你必須對我更好才行
I need love I need just your love
我需要愛 我需要的只是你的愛





希望早日破關。(心裡小聲說...)

arrow
arrow
    全站熱搜

    funEZ 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()